9 מיתוסים על שיער – נכון או לא נכון

כשגוזרים את השיער הוא צומח מהר יותר? כשתולשים שערה לבנה צומחות שתיים במקום?
קונדישינר גורם לנשירה?
קיימים מיתוסים רבים על טיפוח השיער, חלקם נכונים וחלקם לא ממש.

אספנו עבורך מספר מיתוסים הקשורים בטיפוח השיער שיפתיעו אותך כאשר תגלי שהם לא נכונים כלל.
בואי לגלות אלו מיתוסים על שיערנו נכונים ואלו פחות ומה הם המיתוסים שכדאי לנו לשמר.

טיפוח שיער 1. ככל שנבריש את השיער, הוא הופך לבריא יותר.
לא נכון. הברשת השיער ללא צורך בכך יכולה לפגוע בחוזק השערה, להחלישה ואף לגרום לנשירה. הברישי את שיערך עם המברשת המתאימה לסוג שיערך, רק במידת הצורך ובתדירות סבירה.

לאמיקה שלל מברשות לייבוש, החלקה ולכל סוגי השיער בכלל. לבחירת מברשת להתרת קשרים התואמת לסוג שיערך.

מברשת שיער להתרת קשרים

2. ייבוש השיער באוויר הטבעי עדיף על ייבוש על ידי מייבש שיער
זה ידוע ששימוש לא נכון במייבש השיער יכול לגרום נזק לשערה, אך מחקרים שנערכו והשוו בין ייבוש השיער באוויר חם, כמו מייבש שיער לבין ייבוש השיער באוויר הטבעי מצאו כי כאשר מייבשים את השיער על ידי מייבש שיער, חלקה החיצוני של השערה נפגם, אך כאשר מייבשים את השיער באוויר הטבעי נגרם נזק לשורשי השערה.
הסיבה לכך היא שכאשר השערה נחשפת למים לזמן ממושך נגרם נזק רב יותר מאשר ייבוש השיער על ידי מייבש שיער. כמו כן, חשוב להשתמש במייבש שיער איכותי אשר ניתן לוויסות היונים החיוביים והשליליים וניתן להפריד בו בין פעולת ייבוש השיער ולבין פעולת עיצוב השיער.
באמיקה תוכלו למצוא מייבש שיער בעל ויסות היונים השליליים והחיוביים המתאים לייבוש או לעיצוב השיער ללא פגיעה בשערה מבחינה חיצונית ופנימית מה שהופך את ייבוש השיער לתוצאה של שיער ללא חשמל סתטי, מבריק ורך.

שימוש במייבש שיער של אמיקה

3. כשגוזרים את השיער הוא צומח מהר יותר
לא נכון. כאשר אנו גוזרים את שיערנו אין הוא מתארך מהר יותר או נהיה בריא יותר.
פעולת גזירת השיער מקצרת את השיער ולא מעבר לכך. לכל אדם יכולת להאריך את שיערו לאורך מקסימלי, ככל שנגזור את שיערנו לעיתים תקופות יותר נסיר את הקצוות המפוצלים אשר מכבידים ומשרים על שיערנו מראה יבש ולא בריא, ולכן גזירת השיער משאירה אותנו בתחושה של שיער בריא ומלא יותר.

4. כל חייך תישארי עם אותו סוג שיער.
לא נכון. אין ביכולתנו לשלוט על סוג שיערנו, אך הוא עלול להשתנות במהלך חיינו. גורמים כמו אקלים, לחץ נפשי, שינויים הורמונליים ותזונה משפיעים על סוג השיער שלנו ואף עלולים לשנות אותו.

5. קונדישינר גורם לנשירה
לא נכון. לכל אדם נושרות 100 שערות בממוצע ביום, כאשר אנו משתמשים בקונדישינר בזמן החפיפה השיער הופך חלק ורך מה שגורם לכל השיערות שלא נשרו ונשארו בשיערנו במשך היום לנשור ולרדת מהשיער.
כשאנו רואים את הכמות הגדולה יחסית של השיער שנשר במהלך החפיפה, אנו בטוחים שזוהי התוצאה של שימוש בקונדישינר.
אנו ממליצים על קונדישינר לשיער ללא סולפטים של אמיקה, אשר מועשר בפרי האובליפיחה, מעניק לשערה ויטמינים ופרוטאינים, מתיר קשרים ללא שבירת השערה, משקם, שומר על השיער חזק ובריא, בעל ברק ומראה רך כמשי. מרכך השיער של אמיקה מתאים גם לשיער שעבר תהליכים כימיים כגון: החלקה, צבע, הבהרה וכו'.

קונדישינר לשיער ללא מלחים
6. כאשר תולשים שערה לבנה צומחות שתיים במקום
לא נכון. הופעת שערות לבנות היא תופעה גנטית בלבד. כאשר צומחת שערה לבנה בשיערנו, ייתכן שיבואו אחריה עוד מספר שיערות לבנות. זוהי תופעה גנטית אשר אין לנו את היכולת למנוע או להפחית אותה.

7. איסוף לקוקו מחליש את השערה
נכון. מתיחת השיער בחוזקה גורמת להיחלשות זקיק השערה מה שיכול לגרום לנשירה בשיערנו. מומלץ לא למתוח את השיער בחוזקה לעיתים קרובות.

8. לאחר חפיפה, כדאי לייבש את השיער על ידי מגבת
לא נכון. אנו רגילות לייבש את שיערנו לאחר המקלחת על ידי עיטוף השיער במגבת, אך רובנו לא יודעות שכאשר שיערנו בא במגע עם בד המגבת השערה יכולה להיפגע, להישבר ולהיקרע. מומלץ לאחר החפיפה לספוג את המים בשיערנו בעדינות על ידי טפיחות קטנות עם עדיפות לשימוש בבד 100% כותנה ולהברישו על ידי מברשת רחבת שיניים בכדי להוציא את הנוזלים הנמצאים בשיער מבלי לשבור אותו. ובכדי לקצר את תהליך ייבוש השיער אנו ממליצים על פריימר וויזרד "הקוסם" אשר מזרז את תהליך ייבוש השיער ומותיר את השיער אסתטי, רך ומוגן מפני נזקי הסביבה.

פריימר וויזרד

 

9. שימוש בתכשירים המיועדים למניעת קצוות מפוצלים עושים את העבודה
נכון חלקית. במידה ושיערך סובל מקצוות מפוצלים מומלץ לגשת למספרה בכדי לגזור אותם, על מנת לשמור על שיערנו מקצוות מפוצלים יש להשתמש בתכשירים המועשרים במינרלים וויטמינים המעשירים את השערה ושומרים עליה מפני נזקי הסביבה והשפעותיו של מזג האוויר .
אנו ממליצים על מסכת הזנה לשיער טריפל אר-אקס של אמיקה אשר מועשרת בפרי האובליפיחה העשיר בויטמינים ומינרלים החיוניים לשיער ובחמאת שיאה אפריקאית הידועה בסגולותיה המופלאות לשיער. כמו כן המסיכה שומרת על קצוות סגורים לאורך זמן ומגנה על השיער מפני נזקי הסביבה ומזג האוויר.

מסכה לשיער

לכתבות נוספות לחצו כאן