סוף עונת השלכת!

עונת המעבר כבר ממש פה וחשוב שלא נשכח לטפל בשיערנו בהתאם.
אספנו עבורכן מספר טיפים שיכולים לעזור לכן לעבור את התקופה הזו בשנה בשלום, מבלי לריב עם השיער בכל בוקר מחדש.

טיפים לעיצוב שיער בסתיו
​​אז למה בעונת המעבר נשירת השיער מתגברת?

אין סיבה מובהקת לכך שבעונת המעבר נשירת השיער מתגברת אך ייתכן שכמו באזורים מסוימים בגופנו (שפתיים,ידיים וכד') שבהם אנו חשים את שינויי מזג האוויר ואת היובש המתגבר בעור, כך גם עור הקרקפת הרגיש הופך יבש, מה שגורם לשערנו להיות יבש ושביר יותר והופך את זקיק השערה לפגיע וחלש יותר ולכן נשירת השיער מתחזקת. (כמות הלחות שמשתנה, האוויר הקריר והיבש והשינויים הקיצוניים בכלל במזג האויר בעונות אלה).

תופעה של נשירה רבה יותר בעונת המעבר היא תופעה נורמלית, אך במידה וקיימת נשירה מוגזמת מהרגיל, רצוי לבדוק שאינה נגרמת מסיבות אחרות כמו תזונה, שינוי בריאותי וכו'.. ולכן יש להתייעץ עם רופא בנושא זה.

קבלי מספר טיפים לטיפול בנשירת השיער במהלך עונת המעבר:

סירוק השיער על בסיס יומי

חשוב להבריש את שיערך לפחות פעם ביום בכדי לעסות את הקרקפת, לעודד את זרימת הדם ולפזר את שומן הקרקפת על השיער כולו לקבלת ברק טבעי של השיער.
אנו ממליצים להשתמש במוצר פריימר וויזרד "הקוסם" לפני כל סירוק בכדי להקל על התרת הקשרים ולמנוע שבירה של השערה וכן, להעשיר את השיער ולהעניק לו מראה בריא ומבריק יותר.

בחירת מברשת מתאימה

בכדי שהברשת השיער תיהיה מועילה, חשוב להבריש את השיער במברשת המתאימה לסוג שיערכם וזאת בכדי שסיבי המברשת יגיעו לקרקפת יעסו ויעודדו את זרימת הדם כראוי. לבחירת המברשת המתאימה לשיערך לחצי כאן.

פריימר וויזרד להתרת קשרים
חפיפה לעיתים רחוקות יותר

במידה ושיערכן אינו שומני ואינך נמצאת תחת אקלים קיצוני וזיהומי, אנו ממליצים לחפוף את השיער אחת ליומיים-שלושה בכדי לשמור על השומן הטבעי של הקרקפת ולמנוע את יובש, פיצול ושבירת השערה. כמו כן, חשוב להשתמש בשמפו המתאים לסוג שיערך ולהימנע משמפו המכיל מלחים אשר גורמים לשערה להתקשות ולהישבר ובכך להגביר את הנשירה הקיימת. לבחירת השמפו המתאים לסוג שיערך לחצי כאן.

המנעות מהחלפת שמפו לעיתים קרובות

בכל פעם שאנו מחליפים שמפו, שיערנו צריך להגיב ולהכיל חומר חדש, מה שיכול לגרום ליובש בשיער וקשקשים בקרקפת, חשוב שתבחרי את השמפו המתאים לסוג שיערך במידה ועבר טיפול כימי כלשהו (החלקה, צביעה, הבהרה וכו') ובכלל, חשוב לבחור בשמפו ללא סולפטים – המלחים הנמצאים בשמפו הם חומרים כימיים אשר מייבשים את הקרקפת וגורמים לשיער להיות יבש ושביר, במיוחד בתקופות המעבר, בהן שילוב של שינויי מזג אויר ושימוש לא נכון בתכשירים אשר לא מתאימים לשיערנו הופכים אותו ליבש וחסר חיים.
אנו ממליצים על שימוש במוצר שמפו ללא סולפטים לשיער של אמיקה אשר מכיל את פרי האובליפיחה הידוע ביכולותיו לעמידות בתנאי מזג אויר קשים וקיצוניים, עשיר בחומצות שומן וויטמין CC אשר קריטיים לייצור לקולוגן ופרוטאין המסייעים בשמירה על שיער חזק ובריא.

וכמובן, אל תשכחו להשתמש במרכך

חשוב, כי לאחר שימוש בשמפו אשר מנקה את שיערנו מהלכלוך והשומנים המיותרים ולפעמים אף מייבש את הקרקפת, להשתמש במרכך להחזרת הגמישות, הלחות והברק של השערה. גם בחירת המרכך היא חשובה ושימוש במרכך ללא סולפטים הוא חשוב לא פחות – מגע המלחים הכימיים בקרקפת גורם להמתחות עור הקרקפת וייבושה מה שגורם לייבוש השערה והפחת הברק הטבעי שלה.
אנו ממליצים על שימוש במוצר קונדישינר ללא סולפטים של אמיקה כהשלמה לתהליך החפיפה עם שמפו ללא סולפטים.

החליפו את המרכך במסכה מזינה מידי פעם

אחת לשלושה ימים יש להחליף את מרכך השיער בשימוש במסכת הזנה אשר תספק ריכוז גבוה יותר של חומרים מזינים. יש לבחור מסכת הזנה המתאימה לסוג השיער שלכן.
אנו ממליצים על מסכת הזנה טריפל אר-אקס המתאימה לשיער יבש, מרדן ופגום והופכת אותו לרך, גמיש ונעים. גם מסכת הזנה של אמיקה מועשרת בפרי האוביליפיחה ומספקת לשיער טיפול עמוק ועשיר אשר סוגר את הקצוות המפוצלים ומעניק הגנה מפני נזקי הסביבה.

ייבוש נכון של השיער

כאשר מייבשים את השיער חשוב להשתמש בתכשיר המהווה בסיס להגנה מפני חום, בשביל זה השיקה אמיקה את המוצר המופלא פריימר וויזרד – "הקוסם" אשר מסייע בסירוק קל של השיער ללא שבירותו, זירוז פעולת הייבוש והתרה קלה של הקשרים. וכמובן מייבש שיער איכותי אשר מווסת מבחינת החום שהוא מפיץ ואינו פוגע ושורף את השיערה.
מייבש שיער של אמיקה אשר מורכב משני וסתים שונים (חיוביים/שליליים) מאפשר להפריד בין תהליך ייבוש השיער לבין תהליך עיצוב השיער.
לאחר סיום ייבוש השיער מומולץ להשתמש בסרום טיפולי של אמיקה אשר מותיר את השיער נעים, גמיש ורך למגע ומעניק לו ברק ונפח ומגן עליו מפני נזקי הסביבה.

שימוש בתכשירי עיצוב לשיער

חשוב שתיהיי קשובה לשיערך ונסי להבין את צרכיו בהתאם לתנאי הסביבה. במידה ושיערך נוטה להיות שמנוני במהירות השתמשי בדריי שמפו אשר סופח אליו את השומנים המיותרים ומעניק לשיערך נפח ומראה רענן יותר.
במידה ולשיערך מראה מקורזל הנוטה למראה של חשמל סטטי ויבש אנו ממליצים על קרם לחות לשיער אשר משפר את מראה השיער, מעניק לו לחות ושומר עליו מפני נזקי השמש והסביבה – בחרי את קרם הלחות לפי סוג השיער – מתולתל/חלק/גלי.
לכתבות נוספות לחצי כאן