השראה מקומית: אומנית הקעקועים משי מיכאלי

הסגנון הייחודי של קעקועי האולד סקול וקעקועי הרטרו שהיא יוצרת, טיפ שלה לשמירה על קעקועים בקיץ, והאם כדאי לה להסתפר או לא? שיחה על יצירה, אומנות, קעקועים ובלונד עם אומנית הקעקועים משי מיכאלי

אמיקה נולדה כמותג בינלאומי חדשני ופורץ דרך המושפע מעולם התרבות והיצירה של ברוקלין, ניו יורק, שם נוסדה. העיצוב, החדשנות והסגנון של אמיקה שואבים השראה מטרנדים עדכניים ומקהילה מקומית תוססת וססגונית. אמיקה מאמינה בייחודיות, מקוריות ואינדיבידואליזם על פני שלמות בלתי מושגת, ולכן גם השפה העיצובית הייחודית לאמיקה היא צבעונית ובולטת בנוף, אלטרנטיבה למיינסטרים המוכר והידוע וסמל לפריצת גבולות. כחברה השמה לעצמה למטרה לקדם ערכי אינדיבידואליזם, אומנות ויצירה, חשוב לנו לשים זרקור ולקדם אומנים ויוצרים הבולטים בתחומם בקהילה, אלו שהערכים המובילים ביצירה שלהם הם מקוריות וייחודיות.

הפעם בחרנו לערוך היכרות עם משי מיכאלי, אומנית קעקועים שאנחנו אוהבים, המתמחה בקעקועי אולד סקול.

קעקועי אולד סקול כביטוי עצמי

תחום הקעקועים הוא כבר מזמן לא אלטרנטיבה אלא דרך לגיטימית ומקובלת ליצירה ולביטוי עצמי. אומנית הקעקועים משי מיכאלי (25) הגיעה לתחום אחרי שמגפת הקורונה שינתה לה את התוכניות. כיוצרת, מצליחה משי להביא את האומנות שלה לידי ביטוי בתחום הקעקועים, והיא כובשת את הרשת עם יצירות ייחודיות ומרתקות, בעיקר בסגנון קעקועי אולד סקול.

מה הביא אותך לעסוק באמנות קעקועים?

"הגעתי לעסוק בתחום הקעקועים בזכות הקורונה" מספרת משי "עד לפני הקורונה הייתי דיילת אוויר באל-על, ואז המגפה טרפה את כל הקלפים".

כשהקורונה היתה בשיאה יצאה משי לחל״ת וחזרה לעסוק ביצירה ובאומנות שהיא אוהבת ופיתחה את נושא הקעקועים.

"זה החל כשגיסי ביקש שאצייר לו סקיצה לקעקוע, אחרי שהוא הלך וקעקע את הסקיצה שלי משהו נדלק. רציתי גם. תמיד אהבתי לצייר ואני מאוד אוהבת קעקועים אז זה פשוט הרגיש נכון".

מה זה בעצם סגנון קעקועי אולד סקול?

"הסגנון היצירתי שלי הוא די מגוון" מספרת משי. "אני אוהבת צבעים עזים, קווים עבים ובולטים, סגנון שמכונה קעקועי אולד-סקול.

עם זאת, אני מתחברת גם לסגנון שהוא יותר נקי, עדין, ומשלבת את שניהם.

"קעקועי אולד-סקול הם בעלי סגנון עיצוב 'רטרו', גם בקעקועים יש מגמה של חזרה אל העבר. הסגנון נולד בתוך תרבויות שוליים בשנות העשרים כשמלחים אמריקאים, חיילים, אומני שעשועים וקרקס, אנשי-עולם שחוו והגיעו למחוזות זרים.

הקעקועים הקלאסיים היו צבעוניים וקלים לקעקוע בעזרת ציוד פשוט ועם הכשרה מועטה בתחום.

בין הקעקועים הבולטים והאייקוניים המזוהים עם הסגנון הם קעקוע סנונית, לב, ורד, עוגן, או קעקועי דמויות נשיות. "ההבדל בין קעקועים בשחור לבין קעקועים צבעוניים הוא בעיקר בנראות ובאיך שהם נשארים על העור במשך השנים" מסבירה משי.

"קעקועים צבעוניים מצריכים יותר שמירה והגנה מהשמש.

הרבה פעמים יצירת קעקועים צבעוניים תכאב יותר מקעקועים בשחור."

מנין את שואבת השראה ליצירה?

"אני שואבת השראה ממקעקעים המתמחים בסגנון אולד סקול, ואני עוקבת אחריהם באינסטגרם. יש מקעקעת שאני מאוד אוהבת את הלוק והסטייל שלה קוראים לה Sophie Floyd. היא מטורפת בעיני".
לא רק השראה שואבת משי באינסטגרם, אלא גם משתמשת בו כבמה ליצירה שלה.

באינסגטרם היא מפרסמת את האומנות שלה לצד פלאשים מקוריים מהם ניתן לבחור את הקעקוע הבא.

בסטורי היא משתפת באותנטיות את חיי היומיום שלה: קריירה, בילויים, תחביבים, משפחה ורגשות. היא מתקשרת בצורה בלתי אמצעית עם העוקבות והעוקבים. באינסטגרם שלה תמצאו גם השראה, מידע והסברים, למשל איך להתכונן ליום הקעקוע כדי שיהיה פחות כואב.

מסתבר ששמירה על איכות הקעקועים מפני נזקי השמש דומה לשמירה על העור ועל השיער, ובמזג אויר כמו שלנו בפרט.

יש לך טיפ עבורנו לשמירה על הקעקועים בקיץ?

"תמיד, תמיד, תמיד למרוח קרם הגנה על קעקועים!" משי מסבירה "זה עושה את כל ההבדל. השמש צורבת לנו את הקעקועים, מה שקורה זה שעם השנים הדיו מתפשט ונמרח, הקעקוע כבר לא בגוון שחור אלא מקבל גוון כחול/ירוק. רוצים קעקועים יפים ונקיים? תמרחו קרם הגנה והרבה!"

בלונדיני עד כמה שאפשר! 

אם יש משהו שמאפיין את משי ומייחד אותה הוא השיער הבלונדיני המואר והבוהק שהיא מתחזקת. לא סתם בחרה לכינוי שלה ברשת את השם meshitheblonde.

"היחסים עם השיער שלי יכולים להיות מורכבים. אני כל הזמן מתלבטת אם להסתפר או לא".

"חשוב לי תמיד שהשיער שלי יהיה מסודר, ובלונדיני עד כמה שאפשר! אבל אני חולה על שינויים. שגרת הטיפוח שלי כוללת שמפו סילבר ומרכך סילבר לנטרול גוון צהבהב, אני אוהבת שהבלונד שלי בגוון קצת אפרפר.

אני משתדלת לחפוף כפעמיים בשבוע אבל בקיץ זה קצת יותר קשה".

איזה מוצר טיפוח תמיד בתיק שלך?

"מוצר שתמיד יהיה לי זה סרום לשיער. אוהבת למרוח אחרי שאני מייבשת אותו, חשוב לי שהוא יהיה רך ומבריק".
על איזה מוצר של אמיקה תמליצי?
"חד משמעית אמליץ על הסדרה לשיער בלונדיני של אמיקה, סידרת הסלבר!

בלונד לא מתחזקים רק במספרה, חייבים גם בבית.

המוצרים של אמיקה מושלמים לשמירה על שיער בלונדיני בוהק!

אני גם אוהבת את שמפו יבש perk up שעוזר לי לחפוף קצת פחות במהלך השבוע."

לסיום, ספרי לנו מה החלומות והשאיפות שלך, איפה ניפגש בעוד 10 שנים?  

"בעוד עשר שנים תראו אותי בסטודיו הגדול לקעקועים שאפתח איפשהו באירופה." 

מוצרי אמיקה שמשי אוהבת: