קשקשים בשיער – מסכה טיפולית לקשקשים ואת מסודרת!

את לובשת לך שמלה שחורה קטנה, מתאפרת ומתבשמת, עומדת לצאת מהבית ו…אוי. פתיתים לבנים קטנים ומטרידים מחרבים את הלוק וגם את מצב הרוח. אחת מהבעיות המטרידות ביותר בתחום השיער היא – קשקשים בשיער, אותם תאי עור מתים שנפרדים מהקרקפת שלנו ונצמדים לשיער או נודדים לאזור הכתפיים והגב.

A post shared by Cosmopolitan (@cosmopolitan) on

מהי הסיבה להיווצרותם של קשקשים בשיער?

למעשה, תחלופה של תאי העור היא עניין שגרתי – תאים זקנים נדחפים אל השכבה העליונה של העור, ובסופו של דבר מתים ונושרים. באופן רגיל, תחלופת תאי העור אינה נראית לעין והתאים מתפרקים ונשטפים בחפיפת השיער. אך במצבים מסוימים קצב התחלופה מהיר באופן חריג, והתאים המתים המצטברים נראים כקשקשים על גבי השיער. הקשקשים יכולים להופיע גם בשל מחלות עור כגון פסוריאזיס ואקזמה, אבל הסיבות ה"נורמליות" להיווצרות קשקשים בשיער אינן ידועות עד היום.

האם מזג האוויר משפיע ומחמיר את המצב?

בחורף העור מתייבש, הלחות מתאיידת, והקשקשים מופיעים כי בדיוק כמו שעור הפנים מתייבש, כך גם הקרקפת. המעבר התמידי בין הקור שבחוץ לחימום בפנים, בין היובש שנגרם כתוצאה מהחימום ללחות והרטיבות שבחוץ גורמים לעור הקרקפת להיות רגיש ומגורה. אז, אפילו בגדי החורף הכהים שכל כך עושים לנו טוב לאינסטוש, הופכים לאויבים כשהם מבליטים את פתיתי הקשקשים וגורמים לחוסר נעימות.

ובקיץ? החום עצמו אינו הגורם לקשקשים, אבל הזעה, חשיפה למזהמים שונים ואף שריפה של עור הקרקפת עקב חשיפה מוגברת לשמש, תורמים כולם לבעיית הקשקשים. בנוסף לגורם האסתטי, קשקשים בשיער שאינם מטופלים עלולים לגרום לפגיעה בשיער ואפילו לנשירת שיער מאסיבית בקרב נשים וגברים.

BYO disco ball ✨ #rg @justinemarjanhair

A post shared by Cosmopolitan (@cosmopolitan) on

חפיפה תכופה יכולה לעזור?

חפיפות יתר אינן מומלצות. עקב קילוף מתמיד של שכבת השומן של הקרקפת, עלול להיווצר מצב של פיצוי שיגרום לייצור יתר של קשקשים בשיער, ויחד עם רגישות למוצרי טיפוח מסוימים, סירוק יתר, מצבי מתח נפשיים ופעילות הורמונלית מוגברת,המלחמה בקשקשים עלולה להיות מייאשת. הבשורות המשמחות הן שזו לא גזירה משמיים וישנן דרכים להתמודד ולהביס את הקשקשים ולשמור על קרקפת, שיער ובגדים נקיים.

הכירי את TAKE CARE מסכה לשיער נגד קשקשים העוזרת לטיפול בקשקשת, משקמת ומזינה על בסיס שמן האובליפיחה, מספקת ריכוך, גמישות ומגע משי לשיער וסוגרת קצוות מפוצלים. מתאימה לקרקפת מקושקשת, יבשה ולבעלות שיער יבש, מרדן ופגום. בעלת פורמולה מרוכזת ועשירה המשלבת בתוכה חומר פעיל נגד קשקשים, אומגה 6 ואומגה 7, שמן אובליפיחה וחמאת שיאה אפריקאית.

מסכה לשיער נגד קשקשים

המסכה פועלת להרגעת ואיזון הקרקפת על ידי טיפול בשכבת העור, פועלת לשיקום השיער, הענקת לחות והזנה מקסימלית. בנוסף היא מספקת טיפול עשיר ועמוק, ריכוך ומגע משי לשיער וסוגרת קצוות מפוצלים. המסכה מפחיתה חשמל סטטי, מעניקה גמישות וברק לשיער והגנה יומיומית מנזקי הסביבה ומתאימה גם לשיער שעבר תהליכים כימיים כגון: צבע, החלקה, הבהרה וכו'.

עוד כמה טיפים לאורח חיים נטול קשקשים:

הקפידו על תזונה בריאה ונטולת ג'אנק פוד היות ופטריות כולל פטריות עור ניזונות מסוכר. שילוב של פירות וירקות טריים עתירי ויטמינים ומינרלים בתפריט תעשה רק טוב לשיער שלכם, וכמובן הקפידו על שתייה מרובה של מים על מנת להימנע מיובש בעור ובקרקפת. טיפ אחרון וחשוב – שימוש בשמפו איכותי, מועשר בשמן אובליפיחה טיפולי, ללא פראבנים או מלחים יעזור לשמירה על קרקפת מאוזנת ונקייה.