אמיקה חוגגת גאווה: מיהם האייקונים הגאים המובילים בכל הזמנים? אמיקה חוגגת גאווה: מיהם האייקונים הגאים המובילים בכל הזמנים?

אמיקה חוגגת גאווה: מיהם האייקונים הגאים המובילים בכל הזמנים?

לרגל חגיגות חודש הגאווה ערכנו עבורכם את רשימת שמונת הגיי-אייקון, סמלי הגאווה, המובילים בכל הזמנים מתחום הבידור, התרבות, המוסיקה והאופנה. 


מיהו אייקון-גאווה? 

אייקון-גאווה הוא סטטוס שלא בהכרח קשור לנטייה המינית. הוא, היא או הם פשוט צריכים להיות גדולים מהחיים, בעלי חיבור לקהילה הגאה, בעלי אג׳נדה, נועזים ופורצי גבולות, יוצרי-תוכן המעורר שיח, מעוררי השראה, מקדמים את התנועה ואת זכויות הקהילה. ישנם אייקוני-גאווה רבים שמייצגים ומקדמים זכויות להט"ב בעבר ובהווה. בחרנו מתוכם את שמונה המובילות והמובילים והבלתי נשכחים בכל הזמנים. 

נערת-הפופ והמלכה-האם

"לא משנה הומו, סטרייט או דו, לסביות או טרנסג'נדר כך נולדתי" שרה ליידי גאגא בשיר BORN THIS WAY. המילים הבלתי נשכחות של גאגא חיזקו מיליוני צעירים קווירים לחגוג את זהותם בגלוי. גאגא הצהירה בפומבי שהיא ביסקסואלית, ובמהלך הופעה ברוסיה מחתה נגד השלטון הרוסי עקב החוקים ההומופובים "עצרו אותי, אני גיי!" היא קראה בעקבות כך היא נקנסה ולא תוכל להופיע ברוסיה יותר. גאגא יצאה נגד תומך טיפולי ההמרה מייק פנס בסבב ההופעות שלה בלאס וגאס, והרבה בזכותה, מפורסמים רבים לא חוששים להביע בגלוי את אהבתם ותמיכתם בקהילה. ההשראה הגדולה והמוכרת של ליידי גאגא היא כמובן המלכה-האם, מדונה, שגם היא אחת מסמלי הגאווה הגדולים. במהלך שנות ה-80 כשמגיפת האיידס השתוללה והומו נחשב ל"טאבו", מדונה אימצה בגלוי את קהילת הלהט"ב כשהקיפה את עצמה בצוות של רקדנים קווירים, אמני איפור ויוצרים מהקהילה. היא השתמשה במעמד התהילה שלה ברחבי העולם כדי לחנך אנשים על HIV/איידס ואף צירפה חוברת מידע על מודעות ל-HIV/AIDS לאלבום Like A Prayer, היא ממשיכה לתחזק את מעמד הגיי-אייקון ולהופיע באירועי LGBTQ בולטים כמו האירוויזיון בתל אביב ב-2019 ו-NYC Pride .

כוכבי שנות השמונים

התעוזה, התלבושות וההופעות המוגזמות שלה הפכו את שר לגיי-אייקון מושלם, עוד מימי הדיסקו ועד להמנון המועדונים Believe שר מיצבה עצמה כדיווה, שיתוף הפעולה עם המעצב הגאה בוב מאקי הניב רגעי שטיח אדום אייקוניים בלתי-נשכחים, בנה, Chaz Bono, הוא טראנס מוצהר ופעיל למען זכויות טרנס. באופתה תקופה עלה לתודעה גם היוצר והזמר המוערך דיויד בואי אשר הופיע מול הקהל השמרני של שנות ה 70-80 בשיער אדום אש, איפור ובגדי גוף בצבעי קשת, וזו היתה תעוזה!  בניגוד לאומנים אחרים באותה תקופה, בואי לא פחד לדבר על הומוסקסואליות באור חיובי, אפילו לצאת כקוויר ב-1970 בעודו נשוי לאישה, שנים לאחר מכן, הוא אישר שהוא מזדהה כביסקסואל, לפני שהודה מאוחר יותר שהוא "הטרוסקסואל בארון". ההופעות שלו תמיד היו אקסצנטריות שירים רבים שלו היו המנונים של מי שהרגיש אאוטסיידר. 

הנסיכה, הסר, והאליל

הנסיכה דיאנה ואלטון ג'ון היו החברים הכי טובים. אדיבה, רחמנית, נגישה, צנועה, דיאנה ספנסר היתה הנסיכה שכל העם הבריטי הזדהה איתה ושברה מוסכמות פעם אחר פעם בתוך בית-המלוכה. המחווה המפורסמת שלה כשחיבקה ולחצה יד לחולי איידס תרמה לניפוץ הסטיגמה שאיידס מועבר בנגיעה, דיאנה ניחמה אנשים על סף מוות מהמחלה כאשר אפילו חלק מבני משפחתם לא היו מבקרים אותם. חברה הקרוב אלטון ג'ון גם הוא אחד ממובילי התנועה הגאה, הוא יצא מהארון כביסקסואל ב-1976 (הזדהה כהומו בשנות התשעים), בצעד נועז לאותה תקופה התבטא בראיון למגזין הרולינג סטון ״אין שום דבר רע בלישון עם מישהו מהמין שלך. אני חושב שכולם ביסקסואלים במידה מסוימת". הוא הקים את קרן האיידס של אלטון ג'ון ב-1992 כדי לעזור לחולים בקהילה. אלטון ג'ון ובן זוגו, דיוויד פרניש היו בין הזוגות הראשונים שנישאו כחוק בבריטניה, השניים אימצו שני ילדים והם דוגמה למשפחה גאה משגשגת. אגב ליידי גאגא היא הסנדקית של אחד הילדים שלו. עוד סמל-גאווה אליל פופ שמקורותיו בבריטניה הוא כמובן פרדי מרקורי, סולן להקת קווין. מותו של מרקורי מאיידס זעזע את העולם בשנת 1991. הדמות התוססת והדרמטית, התיאטרליות והראוותנית הגדירו אותו כגיי-אייקון, הקליפ האיקוני "Break Free" בו כל הלהקה של קווין התלבשה כדראג היה פורץ דרך עד כדי שערורייתי. מרקורי ראה את עצמו כביסקסואל, אולם מעטים ידעו זאת. קונצרט המחווה של פרדי מרקורי שודר ברחבי העולם וגייס 17 מיליון פאונד למאבק באיידס. 

הדיווה האולטימטיבית

אמרתם דיווה אמרתם ביונסה. ביונסה נואלס זה כבר שם נרדף לפמיניזם מודרני. המוזיקה שלה מדברת על העצמה, אהבה עצמית ואושר פנימי. ביונסה תומכת בגלוי בזכויות הקהילה, זוגות חד מיניים הופיעו באלבומה הויזואלי "Lemonade". היא ליהקה את השחקנית הטראנסית לאברן קוקס לקמפיינים של מותג הספורט שלה, ולאחרונה הוענק לה פרס GLAAD על תרומתה ותמיכתה בקהילה, לצד בעלה, ג'יי זי, והיא הקדישה את הפרס לדוד שלה שמת מאיידס. 

כל סוגי השיער מוזמנים 

באמיקה, כל סוגי השיער מוזמנים. מאז הקמתה, אמיקה מקדמת אג'נדה של קבלה, הכלה, ומתן ביטוי למגוון מודלים של יופי ושיער, כאן כל אחד ואחת רצויים, מוזמנים ומתקבלים. אנחנו מאמינים בכל אחד ואחת כאינדיבידואל, ולכן פיתחנו וממשיכים לפתח מגוון סדרות שיתאימו לכל סוג שיער, לכל סגנון, מתוך הבנה שמראה השיער שלנו הוא דרך לבטא את עצמינו. אנו מציעים לך לערוך את אבחון השיער באתר ע"י גורו השיער הוירטואלית שלנו מיקה, להתאמת שגרת טיפוח שיער אישית. 

תהיו מי שאתן ואתם, תאהבו ותחגגו את עצמכם בכל יום, בכל רגע.